OPIS SPRAWY
Procedura zmiany danych w ewidencji stowarzyszeń zwykłych.

GDZIE I JAK ZŁOŻYSZ DOKUMENTY?
Wniosek  wraz z załącznikami należy złożyć w wersji papierowej w Kancelarii Starostwa Powiatowego
w Bydgoszczy, ul. Zygmunta AUgusta 16, 85-082Bydgoszcz, parter lub dostarczyć za pośrednictwem operatora pocztowego lub firmy kurierskiej. Dokumenty można również złożyć w wersji elektronicznej na skrzynkę podawczą urzędu za pośrednictwem platformy e-Puap przy pomocy profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

CO MUSISZ DOŁĄCZYĆ DO WNIOSKU?
Do wniosku należy załączyć dokumenty stanowiące podstawę zmiany. Należy wykorzystać wzory dokumentów obowiązujących przy wpisie do ewidencji i je zmodyfikować wg potrzeb.

ILE BĘDZIESZ CZEKAĆ?
Organ nadzorujący dokonuje zmian w ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku
o wpis pod warunkiem, że jest kompletny.

ILE ZAPŁACISZ?
Procedura zmiany danych w ewidencji stowarzyszeń zwykłych jest wolna od opłat.

CO JESZCZE MUSISZ WIEDZIEĆ?
Stowarzyszenie zwykłe składa organowi nadzorującemu, w terminie 7 dni od dnia wystąpienia zdarzenia uzasadniającego zmianę danych, wniosek o zamieszczenie w ewidencji zmienionych danych, załączając dokumenty stanowiące podstawę zmiany.
Stowarzyszenie zwykłe ma obowiązek informować o zmianie adresu zamieszkania przedstawiciela
i członków komisji rewizyjnej, jeżeli taki organ ustanowiono.

PODSTAWA PRAWNA
Art. 40 b ust. 2 Ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2015 r. poz. 1393
z późn. zm)

KTO ZAŁATWI TWOJĄ SPRAWĘ?
Sprawy związane ze zmianą danych w ewidencji stowarzyszeń zwykłych prowadzi Wydział Promocji, Kultury i Sportu ul. Zygmunta Augusta 14, 85-082 Bydgoszcz. W celu uzyskania szczegółowych informacji można zadzwonić pod nr 52 584 12 91, w godzinach pracy urzędu.