OPIS SPRAWY

Potrzebujesz dokumentu o nieruchomości, bo musisz zrobić wpis w księdze wieczystej lub ją sprzedać ? Uzyskaj wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków. 

GDZIE I JAK ZŁOŻYSZ DOKUMENTY?

Przygotuj wniosek korzystając z załączonego wzoru.

Kto może uzyskać wypis i wyrys

.           właściciel,
.           osoba, która ma prawo zarządzać nieruchomością,
.           osoba albo przedsiębiorstwo, które ma prawne powody uzyskania takiego dokumentu.

Wniosek w formie pisemnej możesz:

.         przesłać za pośrednictwem uprawnionego operatora usług pocztowych na adres:

Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy

ul. Konarskiego 1 - 3 , 85-066 Bydgoszcz lub Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy

lub

ul. Zygmunta Augusta 3A, skrytka pocztowa nr 2 , 85-002 Bydgoszcz

.         złóż osobiście w Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w Bydgoszczy ul. Konarskiego 1-3 - IV piętro, pok. 448 lub w punkcie kancelaryjnym przy ul. Zygmunta Augusta 16 w Bydgoszczy  pok. 1A na parterze
lub
.         wnieść w formie dokumentu elektronicznego poprzez:

              -      ePUAP (jeśli chcesz złożyć wniosek przez internet - musisz mieć profil zaufany na platformie
                     ePUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny.

-      Elektroniczną Skrzynkę Podawczą - wszystkie niezbędne informacje z tym związane znajdziesz /powiatbydgoski/SkrytkaESP

CO MUSISZ DOŁĄCZYĆ DO WNIOSKU?

.     wniosek wg wzoru

.     w przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika, dołącz oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, dokonaj opłaty skarbowej w wysokości 17 zł i dowód jej wniesienia dołącz do ww. dokumentu. Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej należy dokonać na rachunek Urzędu Miasta Bydgoszczy - Wydział Podatków i Opłat Lokalnych: 52 1240 6960 3892 1000 0000 0000.   


ILE BĘDZIESZ CZEKAĆ?

Wnioski realizowane są do 30 dni.

Masz trzy możliwości odbioru gotowego dokumentu (tak, jak zaznaczysz we wniosku):

w starostwie,
pocztą,
wysyłka na wskazany adres e-mail .

ILE ZAPŁACISZ?

40 zł - wypis z rejestru gruntów w postaci dokumentu elektronicznego

50 zł - wypis z rejestru gruntów w postaci dokumentu drukowanego

24 zł - wypis z rejestru gruntów bez danych osobowych w postaci dokumentu elektronicznego

30 zł - wypis z rejestru gruntów bez danych osobowych w postaci dokumentu drukowanego

140 zł - wypis z rejestru gruntów oraz wyrys z mapy ewidencyjnej w postaci dokumentu elektronicznego

150 zł - wypis z rejestru gruntów oraz wyrys z mapy ewidencyjnej w postaci dokumentu drukowanego

105 zł - wyrys z mapy ewidencyjnej w postaci dokumentu elektronicznego

110 zł - wyrys z mapy ewidencyjnej w postaci dokumentu drukowanego

25 zł - wypis z rejestru budynków albo wypis z rejestru lokali w postaci dokumentu elektronicznego

PODSTAWA PRAWNA

.           Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
.           Ustawa z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym
.           Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w   
            sprawie ewidencji gruntów i budynków.
.           Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie  
            udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania
            licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty

CO JESZCZE MUSISZ WIEDZIEĆ?

Wydanie zamawianych dokumentów nastąpi po zapłacie, na podstawie otrzymanego dokumentu obliczenia opłaty , którą możesz dokonać:

przelewem na konto, które poda ci starostwo,
lub zapłacisz w wpłatomacie znajdującym się na parterze w budynku przy ul. Z. Augusta 16 .
KTO ZAŁATWI TWOJĄ SPRAWĘ?

Wydział Geodezji i Kartografii Starostwa Powiatowego w Bydgoszczy, ul. Zygmunta Augusta 16, I piętro pok. 103 - nr tel. 52 584 01 40 i pok. 105 - nr tel. 52 584 01 34 .