UWAGA!!!

Uprzejmie informuję, że z dniem 24.01.2018 r. wygasło uprawnienie Starosty Bydgoskiego – o którym mowa w art. 233 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach – do wydawania zezwoleń na prowadzenie transportu odpadów, na dotychczasowych zasadach.

Od dnia 24.01.2018 r. uprawnienie do prowadzenia transportu odpadów nie podlega już uregulowaniu w formie decyzji administracyjnej stanowiącej zezwolenie.

Zezwolenia takie zastały zastąpione wpisem do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach.

Tym samym, od dnia 24.01.2018 r. podmioty zamierzające prowadzić działalność związaną z transportowaniem odpadów, są zobowiązane – przed rozpoczęciem takiej działalności – uzyskać wpis do rejestru o którym mowa art. 49 ust. 1 ustawy o odpadach.

Wpis taki w większości przypadków następuje na wniosek zainteresowanego podmiotu. W przypadku podmiotów gospodarczych, które siedzibą mają zarejestrowaną na terenie województwa kujawsko – pomorskiego, organem właściwym do złożenia wniosku o wpis do rejestru będzie Marszałek Województwa Kujawsko – Pomorskiego z siedzibą w Toruniu.

Podstawa prawna: art. 49 ust. 1, art. 50, art. 52, art. 53, art. 233, art. 234 i art. 238 ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach.